Miljøfyrtårn

Andøy videregående skole er sertifisert som Miljøfyrtårn.

Skolen ble sertifisert i 2017 - som første videregående skole i Nordland, og resertifisert i 2020.

Å være Miljøfyrtårn innebærer å arbeide systematisk med miljøtiltak i hverdagen, for å redusere skolens miljøbelastning. Vi arbeider målrettet med å forbedre våre miljøprestasjoner innen arbeidsmiljø, kildesortering, energibruk, innkjøp og transport.

Miljøfyrtårn er en nasjonal sertifiseringsordning, som er rettet mot små og mellomstore virksomheter i privat og offentlig sektor. I dag er det 7366 virksomheter i Norge som er Miljøfyrtårn-sertifiserte.

Skolen leverer årlig en klima- og miljørapport, som inneholder status for vårt miljøarbeid. Vi måler effekten av iverksatte miljøtiltak, og arbeider kontinuerlig med handlingsplanen for å forbedre våre miljøprestasjoner.

Besøk Stiftelsen Miljøfyrtårn