Formidlingskoordinator

Formidlingskoordinator er ikke en lovpålagt oppgave, men alle skoler i Nordland har ansatt koordinator i ulike stillingsstørrelser. Ansvarsområdet er å jobbe målrettet og systematisk for å øke formidlingen av lærlinger, lærekandidater og praksisbrevkandidater.

I samarbeid med skolens ledelse og YFF lærere skal de også bidra til rekruttering av nye lærebedrifter, og videreutvikle nettverk og samarbeid mellom videregående skole, opplæringskontor og lokalt/regionalt arbeidsliv.

Som en del av elev- og lærlingetjenesten skal formidlingskoordinator inngå i det systemrettede arbeidet, med hovedansvar for formidling og å øke kunnskapen om fagopplæring i skole. Formidlingskoordinator skal jobbe på tvers av alle yrkesfaglige utdanningsprogram og samarbeide tett med både kontaktlærere, faglærer og YFF-lærere.